راهبردهای سازمان بهزیستی کشور :
- بکارگیری سیاستها و اسناد بالادستی
- مدیریت متمرکز فناوری اطلاعات با توجه به سیاستها وبرنامههای اجرایی واعمال سیاستهای اجرایی فناوری اطلاعات
- فراهم سازی استانداردها، ابزارها و متدولوژیهای جدید برای توسعه سیستم نرمافزاری
- راهاندازی و اجرای سیستم مدیریت جامع امنیت اطلاعات بر مبنای استانداردهای بین المللی و سند ملی کشور
- تعیین خط مشی امنیت اطلاعات و مدیریت مخاطرات منابع سازمان
- اعمال سیاستهای برونسپاری جهت تامین، تولید و توسعه شبکه، سختافزار و نرمافزار و خدمات پشتیبانی
- استفاده بهینه از تجهیزات و منابع
- تامین مطلوب امنیت اطلاعات به منظور تداوم کسب و کار حیاتی سازمان و آمادگی در جهت مقابله با حوادث ( در راستای سازمانی الکترونیکی و هوشمند ) و رعایت اصول پدافند غیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات
- اتخاذ سیاست مبتنی بر یکپارچهسازی، تجهیز و بهروزرسانی تمام شبکهها و راهاندازی شبکه جامع سازمان
- تدوین و پیادهسازی چارچوب و استاندارد مطلوب جهت تامین، تجهیز، تخصیص و ارتقاء کامپیوترها برای سطوح مختلف کاربری و بکارگیری روشهای تخصیص منابع نوین پشتیبانی PC ها و سخت افزارهای موجود سازمانی
- جمع آوری الکترونیکی و تحلیل نظرات مردمی در سامانه نظام پیشنهادات در رابطه با بهبود ارائه خدمات
- فراهم نمودن سازوکارهایی برای عرضه و توسعه خدمات الکترونیکی بین دستگاهی در سطح سازمان. برای استقرار سیستمهای بدون کاغذ.
- پیاده سازی پنجره واحد خدمات سازمان متصل به پنجره ملی هوشمند سازمان فناوری اطلاعات
- ارائه سند راهبرد مشارکت مصوب در پرتال سازمان بهزیستی کشور
- دارا بودن پست الکترونیک سازمانی و اتصال به ایمیل ملی
- ارائه پورتال مناسب سازی شده دستگاه براساس استاندارد های ارائه شده به افراد کم توان
- ارائه و انتشار شناسنامه خدمات الکترونیکی و غیر الکترونیکی سازمان بهزیستی و توافقنامه سطح خدمات برای تمامی خدمات منطبق بر استاندارهای ابلاغی سازمان اداری واستخدامی کشور در پورتال دستگاه
- در تمام مراحل از درخواست خدمت تا تحویل خدمت کلیه مراحل آن به صورت تمام الکترونیک می باشد.
- الکترونیک کردن خدمت با عنوان در کلیه مراحل آن به صورت تمام الکترونیک می باشد.
- تبادل اطلاعات در بستر امن فناوری اطلاعات با دستگاههای مختلف
- ارائه خدمات برخط به مراجعین
- همسویی راهبردی و استراتژیک با بدنه دولت و دستگاههای همسو
- به روز رسانی سیستم ها و روش های انجام کار در بستر فناوری اطلاعات
هوشمند سازی خدمات با عناوین ذیل:
- " پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی از سازمان بهزیستی"
- " غربالگری وتشخیص افراد دارای اختلال طیف اتیسم توسط بهزیستی"
- "غربالگری اضطراب کودکان 6 – 5 سال توسط بهزیستی"
- "صدور، تمدید موافقت اصولی مراکز و موسسات غیردولتی بهزیستی"
- "صدور، تمدید پروانه فعالیت مراکز و موسسات غیردولتی بهزیستی"
- "صدور، تمدید پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیردولتی بهزیستی"
نظر شما